Pages

Wednesday, May 8, 2013

:: 9 Cara Make-Up Muslimah ::



Sedang TS menyelak-nyelak buku motivasi ni, TS terjumpalah 9 cara make-up muslimah ni.. Huhu ^^




  1. Jadikan GHODDUL BASOR (menundukkan pandangan) sebagai hiasan mata kita, nescaya semakin berseri dilihat orang.
  2. Oleskan LIPSTIK KEJUJURAN pada bibir kita, nescaya semakin manis kata-kata anda.
  3. Gunakan pemerah pipi kita dengan kosmetik yang diperbuat daripada MALU yang dijual di SALOON IMAN.
  4. Hiasilah kedua-dua tangan kita dengan GELANG TAWADUK dan jari-jari kita dengan CINCIN UKHUWAH.
  5. Pakailah GIWANG MUSTAMIK (pendengar) yang taat kepada Allah dan Rasul-Nya, nescaya kita semakin anggun.
  6. Pakailah SABUN ISTIGHFAR yang menghilangkan semua dosa dan kesalahan yang kita lakukan.
  7. Rawatlah rambut kita dengan JILBAB ISLAMI yang menghilangkan panahan pandangan lelaki.
  8. Sebaik-baik kalung ialah KALUNG KESUCIAN.
  9. Bedakilah wajah kita dengan AIR WUDHUK, nescaya muka kita akan bercahaya di akhirat kelak..
Sekian perkongsian dari TS.. Selamat beramal..

(")*(")
( ^_^,) TINTA
((")(") SAMUDERA...... ^^


:: Itu Ini Begitu Begini ::

:: Kembali pada Allah ::


Assalamualaikum.. Sekali lagi aku muncul dan muncul.. Tak kisahlah.. My blog.. Huhu

Bersambung pada kisah yang sebelumnya, aku tak berani untuk menyatakan benar atau tidak bahawa segelintir dari kita mengatakan kemenangan itu adalah dari permainan kotor mereka.. Itu, aku sendiri tak tau kesahihannya. Bersih ka? Kotor ka? Hanya si pelaku dengan Allah yang Maha Mengetahui. Jika salah dakwaan itu, maka Alhamdulillah anda peroleh pahala. Jika benar dakwaan itu, Astaghfirullah moga Allah beri pengampunan.. Sehebat-hebat permainan manusia,HEBAT lagi permainan ALLAH..Tapi, jujur, kita punya akal yang cukup sihat dan matang untung menilai. Kita bukan kanak-kanak yang boleh disuakan dengan lolipop untuk membuatkannya berhenti menangis. NOKTAH.....

Kali ini, aku ingin berkongsi satu lagi desas-desus yang aku baca-baca dari laman sesawang labah-labah.. Haha.. "Kenapa UMNO ajak bergabung taknak pulak, tapi bergabung dengan DAP. Cina kafir tu...".."Melayu ajak bergabung dengan Melayu taknak, tapi dengan Cina nak pulak.." Sebelum aku mengulas, suka aku ingatkan kepada mereka yang dulu SPM straight A mungkin, atau yang pernahlah belajar. Sila buka kembali buku PQS dan PSI anda dan hadamkan mengenai 4 jenis kafir itu.. Dan sila jawab, Cina di negara kita anda mahu golongkan yang mana satu.. Kafir Zimmi kah? Atau Kafir Harbi kah?.. Sila jawab dalam hati anda... 

Dan segala yang ingin aku kongsikan adalah kenyataan yang aku ulas dari kalam TGNA.. Ulama kita.. 
Pembaca budiman, PAS yang diperjuangkan oleh orang-orang PAS sekarang ini, asalnya bukanlah ditubuhkan oleh orang-orang PAS. Ya, saya yakin dan pasti semuanya mendapat A dalam Sejarah. PAS sekarang ini asalnya ditubuhkan oleh BIRO AGAMA UMNO. PAS hari ini hanya menyambung membajai PAS yang ditubuhkan oleh UMNO satu ketika dahulu. Tapi yang amat menyedihkan, UMNO telah membuang PAS darinya, kenapa? Adakah kerana PAS membawa imej Islam?? Why? Why? Why? Kenape perlu buang Islam dari hidup UMNO? Adakah Islam ini bertempoh untuk dibuang? Adakah Islam seperti ubat yang bertempoh? Ubat dah habis tempoh kita buang, begitukah Islam? So, dimana nilai Islam pada UMNO? Tepuk dada, tanya iman. 

Dan mengapa bergabung dengan Cina dan bukan orang Islam sendiri? Perlukah untuk saya labelkan, orang Melayu yang membuang Islam itu tarafnya seperti apa..Saya tidak mengatakan ahli-ahlinya, saya faham, ada yang mengatakan "Saya bertudung, jadi Islam mana yang saya tak ikut?" Jika anda berfikir begitu silakan, saya tidak menyalahkan pendapat anda. Dan tidak perlu saya mengulas lebih lanjut bagi yang berfikir sedemikian.

Nak cari ketenangan, keadilan, kemakmuran, keamanan dan sebagainya.. Tiada yang lain melainkan hanya ada pada Islam... ^^

Mengenai statement. "UMNO ajak bergabung taknak pulak".. See.... Jika ulama anda sendiri anda buang, macammana anda mahu terima ulama kami? Adakah kita akan MENJILAT kembali ludah kita? Pretty sure, takde sape yang akan menjilat kembali.. Pembaca budiman, Islam yang PAS perjuangkan sekarang bukan Islam 'copot-copot' (ambil sedikit-sedikit). Islam bukan hanya Solat, Puasa, Zakat, Haji sahaja.. Islam adalah our life.. Islam adalah Al Quran. Al Quran itu lengkap dengan Aqidahnya, Ibadahnya, Hukum-hakamnya, dan lain-lain. 

Dan ade juga yang berkata "Lepas ni kalau dah tak boleh azan semua jangan nak salahkan sesape." Ya.. Agak kasar ye disitu.. Huhu Sebab itulah Islam ajar kita, ALLAH BERSAMA KITA.. Jika kita jaga HAK ALLAH, maka ALLAH akan jaga hak kita.. Kenyataan Allah yang manakah ingin anda pertikaikan?? Allah akan jaga hak ISLAM.. Yakinlah dengan Allah.. Yakinlah.. Dan suka saya katekan, kenapa PAS masih bertahan sampai sekarang walaupun pelbagai cara yang digunakan untuk menumpaskan PAS.. Sebab ALLAH yang jage.. ALLAH yang pelihara..

Haha Nampak seolah-olah berkempen pula.. Bukan berkempen, memperjelas mana yang kurang jelas.. Saya hanya memperkata kepada yang menerima. Dan janganlah hanya kerana berbezanya pendapat ini kita bergaduh dan bertelagah sesama manusia. Saya jua mempunyai keluarga dan saudara-mara yang berbeza pandangan, namun saya hormati pendapat mereka kerana saya sayang keluarga dan saudara-mara saya. Berbeza pendapat itu rahmah..

Apapun, saya mengucapkan tahniah kerana masih bertahan. Saya sentiasa mendoakan kesejahteraan tanah air saya. Semoga membawa perubahan kepada negara. Aminn..

Akhir kalam, saya pohon maaf atas segala kekurangan dari isi-isi kandungan di atas. Ramai yang lebih arif dari saya... Segala yang baik itu dari Allah, dan yang buruk itu dari kakurangan diri saya sendiri. Hakikatnya, kullu minallah... Waallahua'lam..(^_^)

ALLAHU AKBAR... ALLAHU AKBAR.... ALLAHU AKBAR.... ^^

:: Fikir Dan Faham ::



Panas hari ini bukan menjanjikan panas selamanya. Namun, "Panas" itu masih lagi kedengaran desas-desusnya. Alhamdulillah, hampir 3 hari berlalu setelah kami dapat kerajaan 'baru'. Ala kullihal, aku tetap mengucapkan syukur pada Allah, walaupun hakikatnye hati aku menangis dengan keputusan itu. Aku tidak berburuk sangka dengan Allah, tapi aku sentiasa yakin bahawa Allah sedang menjanjikan sesuatu untuk kami..

Aku redha sebab ape? Sebab Allah beri apa yang kita perlu, bukan apa yang kita mahu. Mungkin ada diantara kami belum mampu untuk mentadbir, Allah itu lebih tahu. Tapi itu bukan bermakna "dia" lebih baik dalam urusan pentadbiran, jauh sekali untuk aku nyatakan seperti itu.

Aku mula mengahadam kembali bagaimana sejarah Sultan Al Fateh. Disebut dalam Al Quran, mereka adalah sebaik-baik pemimpin dan sebaik-baik tentera.. Ayat ini membuatkan air mata aku kembali mengalir. Masakan tidak, mereka yang sejarahnya tercatat dalam Al Quran pun Allah tangguh kemenangan untuk mereka, inikan pula kita.. Umat akhir zaman ini. Banyak lagi yang perlu kita perbaiki. Tegakkan Islam dalam diri kita dahulu, maka akan tertegak Khilafah Islamiah itu. Allah. Allah.... (!_!)

Tapi jauh di sudut hati aku, dari apa yang aku lihat, ramai di antara kita telah sedar.. Itu yang membuatkan hati aku menangis kegembiraan. Menang itu tak menjanjikan apa-apa, melainkan jiwa-jiwa ini yang menang membawa semangat buat aku.. 

Aku tidak mahu mengulas panjang, cuma aku ingin berceloteh di dunia blog aku ni.. Bak kate kawan aku.. "Blog aku, aku punye sukelah.." Haha... So far, ade sebahagian orang ambil jalan tengah dengan alasan aku tidak tahu mana yang betul dan mana yang salah. Alhamdulillah, sekurang-kurangnya golongan ini terlepas dari berburuk sangka sesama manusia. 

Banyak dari perbualan dan laman sesawang yang aku ade terbace, mereka berkata.. "Sesama Melayu pun nak gaduh.. Dah la sama agama.." "Kutuk2 kerajaan tapi ambil jua semua yang kerajaan bagi..".. Jujur, aku tak setuju dengan statement tak berasas tu..
Macam inilah wahai pembaca yang budiman. Adakah kita mengerti apakah yang dimaksudkan dengan TANGGUNGJAWAB?? Tanggungjawab ini terpatri dalam setiap ciptaan yang bernama manusia khasnya. Mari saya bawakan satu analogi untuk kita renungkan (dari seorang sahabat)... 

{Terdapat sebuah keluarga, ayah, ibu dan anak-anak. Si ayah telah menyediakan semua kelengkapan untuk anak-anak dan isterinya. Si ayah menyediakan duit belanja, pakaian sekolah, memberi nafkah pada isteri dan anak-anak dan segalanya. Keesokannya, Si ayah bertemu dengan jiran-jirannya, "Nak tahu semua, aku telah menyediakan segala keperluan untuk anak-anak dan isteri aku. Lengkap semuanya." Jika, aku di tempat jiran-jirannya, aku akan berkata.."Sudah tentu si ayah akan menyediakan segala keperluan untuk anak dan isterinya. Siapapun yang menjadi ayah akan melakukan hal yang sama. Wajarkah untuk si ayah mencanangkan segalanya walhal semua orang dah tahu itu memang tanggungjawabnya???}

Nah, ini yang aku maksudkan, sesiapa sahaja yang menjadi pemerintah akan berbuat perkara yang sama. Taki kiralah UMNO ke, PAS ke, PKR ke dan ape sahaja.. So, WAJARKAH kita menjadikan itu alasan untuk berhujah ? TIDAK WAJAR sama sekali. Tambahan pula, itu memang hak rakyat... HAK kita.. 

Maaf untuk mereka yang tidak faham. Aku bawakan analogi ini untuk mereka yang mampu berfikir dengan mata hati, yang mampu berfikir dengan ilmu, dan yang mampu berfikir dengan akal yang sihat. Bukan untuk mereka yang berfikir dengan nafsu..  

Banyak lagi yang ingin aku celotehkan. Tapi cukuplah sekadar ini dahulu..

Last, but not least. cukuplah aku katakan.. ISLAM IS THE WAY OF LIFE....... ^^
Wallahua'lam..

TAKBIR... ALLAHU AKBAR... ALLAHU AKBAR... ALLAHU AKBAR...

Sunday, May 5, 2013

:: Jom Ubah; Ini Kalilah ::



Pergerakan aku sumbang.. Rase tak senang duduk, sejak celiknya mata Subuh tadi sehingga sekarang. Hari ni akan diumumkan keputusan yang selama ini dinanti.. Islam is the way of life. Dadaku berombak kencang, ibarat ombak yang sedang memukul pandai bertalu-talu.. 

Adakah penantian selama ini akan berakhir. Melihat Islam tertegaknya di Malaysia. Bukan kerana untukku, tapi untuk kita semua. Kembali semula. Jika Islam itu yang jelas kita nampak dari parti itu, maka why not kita berjuang untuk itu. 

Kita tak memerlukan harta yang banyak untuk menang. Kita hanya perlu Allah. Kita tak perlu tentera yang ramai untuk menang. Kita hanya perlu Allah. Jika Allah memenangkan Ahli Badar yang hanya 300++ orang berhadapan dengan 1000 orang, tak mustahil Allah menghantar tentera langit untuk perjuangan ini juga.

HIJAU itu adalah wasilah. Mengapa ditakuti dengannya? Sedangkan apa yang digariskan bukan hukumnya tapi HUKUM ALLAH.. Kalian takuti kerana tahu bahawa itu benar. Maka kalian sendiri yang membenarkan apa yang sememangnya benar. .. 

Kita inginkan pemimpin yang meletakkan ALLAH dan RASUL yang pertama, yang teratas. Kita perlukan pemimpin yang CINTA ALLAH dan RASUL..Semua di tangan kita. Salah kita memilih pemimpin maka gelaplah masa depan negara. Pimpinan itu amanah. Jika kita menyerahkan amanah kepada yang bukan ahli, maka kita sedang melihat kehancuran..

Bercakaplah kebenaran walaupun kamu nampak kehancuran dihadapanmu kerana akan ada pertolongan ALLAH yang besar nanti.. Undilah kerana agamanya, bukan kerana aku janjinya.. Aku janji hanya di dunia tapi agama selama-lamanya.

Sedang mempersiapkan hati agar redha dengan segala ketentuannya..
Maaf kerana aku bersuara, tapi aku berhak bersuara kerana akulah generasi pelapis akan datang.. Dan kerana aku memikirkan generasiku yang akan datang.. 

Hentikan segalanya.. JOM UBAH.... Bila lagi? INI KALILAH.... Untuk sape? Kita UMAT ISLAM..
Islam bukan hanya pada IC sahaja. Jika kami salah, maka tegurlah.. 

Takbir.. ALLAHU AKBARRRRR..... ALLAHU AKBARRR.. ALLAHU AKBARRRR.. ^^

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

 

KALAM ILMU...

~> Khalifah di muka bumi itu perlulah akal seluas langit, mengalir seperti sungai yang deras..
=> Usia umpama harta, bukan banyaknya menjadi perhitungan, tetapi keberkatannya... Harta yang berkat sedikitnya mencukupi, banyaknya boleh diagih-agihkan.. Begitulah usia yang berkat, pendeknya bermanfaat, panjangnya melimpahkan kebaktian.
=>Seseorang yang melihat kebaikan dalam berbagai hal,beerti memiliki fikiran yang baik.Dan seseorang yang memiliki fikiran yang baik akan mendapatkan kenikmatan dalam kehidupan.

=> Ketahuilah bahawa kamu akan diperbuat sepertimana kamu membuat.
=> Imam Syafie pernah berkata, "Tidak akan mulia orang yang mengangkat diri, dan tidak akan hina orang yang merendah diri.."
=> Hidup mulia, mati syurga.
=> Dusta itu memberi ruang musuh mengambil alih kuasa dan ekonomi. Pemimpin yang tidak mengamalkan Al-Quran menyebabkan berlaku permusuhan sesama sendiri.
=> Akhirat itu di hadapanmu, yang memisahkannya hanyalah selangkah bernama kematian.
~> {Al-Ankabut:57}
"Setiap yang bernyawa akan merasai mati. Kemudian hanya pada kami kamu dikembalikan.." Sedarlah, detik hadapan tidak menjamin bahawa kita masih hidup. Oleh itu, hargailah detik sekarang dengan menyediakan bekalan untuk dibawa suatu hari nanti. Selalulah ingat Allah, ingat mati, kita semakin hampir kepada-Nya..
=> Sabda Rasulullah s.a.w. "Sesiapa yang mengucapkan LAILAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH akan masuk syurga.."
=>Tinggalkan apa yang meragukanmu, kerjakanlah apa yang tidak meragukanmu. Sesungguhnya kebenaran membawa ketenangan dan dusta itu menimbulkan keraguan.
=> Ya Allah, sesungguhnya Engkau yang menjadikan kesenangan, maka permudahkanlah urusan kami Ya Allah.
=>Permudahkanlah jangan menyusahkan, gembirakanlah jangan menyedihkan.

=> Dari Abu Al-Darda.. "Dahulukanlah kedua-dua telingamu daripada mulutmu,, sesungguhnya diciptakan dua telinga dan satu mulut agar engkau lebih banyak mendengar dari berbicara.."
~> Songsonglah hati agar selalu bermuhasabah tentang ikhlas. Keikhlasan itu pentadbirnya adalah hati, maka pastikan hati itu selalu bersih dengan ilmu dan ibadah yang sahih. Hanya kita yang dapat menilai dan menghitung hati sendiri. Hitunglah hati sebelum ia dihitung di hadapan Allah Taala kelak.
=> Salah satu sifat manusia yang hingga kini masih mewarnai pergaulan adalah mereka lebih mudah menceritakan perkara-perkara negatif mengenai orang lain berbanding perkara-perkara yang postif.
=> Kecerdasan akal dan fikiran itu adalah lahir dari cahaya iman yang menyerap di hati, tetapi padamnya ia adalah kerana maksiat yang rela dan berleluasa tanpa dikawal dan dihisab.
=> Tidak sempurna iman kamu jika aku (Rasulullah) tidak dicintai melebihi cinta ibu bapa kamu dan manusia lain.
=> Hidup ini adalah teduhan dan singgahan sementara sebelum kita melangkah ke singgahan dan teduhan yang kekal selamanya. Bersedialah kita untuk menghadapnya kerana kita tidak tahu bilakah saat kita menjadi ahli teduhan selamanya itu.
=> Kata orang arifbillah, semakin jauh perjalanan kepada Tuhan, semakin jahil diri dirasakan.. tapi, bila berasa semakin sempurna maka itu tanda telah ditipu syaitan.
=> Allah memberi dunia kepada sesiapa yang dia suka atau tidak suka, tetapi Allah memberi agama kepada orang yang Dia suka iaitu orang yang beriman.
=> Sebaik-baik manusia ialah mereka yang memberi manfaat kepada orang lain, dan bukan menyusahkan orang lain.
~> Setiap yang kita lakukan bukannya apa-apa, dan kita juga bukannya siapa-siapa, jika bukan kerana besarnya cinta kita kepada-NYA.
~> Sesungguhnya Allah tidak melihat bentuk tubuhmu, dan tidak pula melihat ketampananmu, tetapi Allah melihat hatimu.
=> Dalam hidup ini ada 3 perkara yang paling berharga; Pertama: Allah yang memberi hidayah.. Kedua: Ibubapa yang memberi sokongan.. Ketiga: Masa yang selalu tinggalkan kita tanpa kita sedari. Maka, jagalah ketiga-tiga ini supaya berjaya di dunia dan di akhirat.
=> Zina itu mengakibatkan banyak wabak penyakit, tipu dalam urusniaga menyebabkan masalah ekonomi, menolak zakat menyebabkan kemarau panjang.
=> Tiada yang lebih perit dan pahit yang dirasai oleh hati dan jiwa melainkan kemaksiatan yang berterusan, malah maksiat itu adalah baja kepada nafsu amarah.
=> Firman Allah, "Katakanlah adakah sama orang yang berilmu dengan orang yang tidak berilmu? Hanya orang yang menerima peringatan ialah orang=orang yang berakal."